English  فارسی  العربیه 
قالب گیری درب بطری
فرآیند قالب گیری درب بطری – بررسی دو روش تزریقی و کامپرشن
20 تیر 1401
قالب گیری بطری پلاستیکی
آشنایی با روش های قالب گیری بطری پلاستیکی
20 تیر 1401

درب بطری دارویی به دو صورت فلزی و پلاستیکی تولید می شود. نمونه فلزی معمولاً برای داروهای مایع شرکتی نظیر شربت سرفه و … مورد استفاده قرار می گیرد. این درحالیست که نمونه پلاستیکی در زمان عرضه داروهای ساختگی داروخانه بیشتر کاربرد دارد.

پرشین درب آسیا ؛ تولید کننده انواع درب بطری دارو 

واحد صنعتی پرشین درب آسیا ، سازنده انواع درب بطری پت برای کاربردهای مختلف نظیر آب معدنی ، نوشابه ، دوغ ، دارو و … می باشد.

درب بطری دارو

ویژگی های درب بطری دارو چیست؟

محافظت از دارو

مهم ترین ویژگی درب بطری دارو ، محافظت از محتویات آن در برابر عوامل محیطی می باشد. این موضوع به میزان چفت شدگی کلاهک بر روی بدنه بطری بستگی دارد. دارو نباید در معرض هوا قرار گیرد، بنابراین اگر درب به درستی چفت نشود ، دارو پس از مدت کوتاهی فاسد شده و غیرقابل استفاده خواهد بود.

عدم تغییر حالت در برابر مواد شیمیایی

دومین ویژگی کلیدی ، مقاومت شیمیایی بالای درب بطری می باشد. ترکیبات دارویی نباید هیچگونه تأثیری بر روی شکل ظاهری و ویژگی های فیزیکی آن بگذارند. درب بطری نباید بر اثر برخورد مواد شیمیایی تغییر شکل یا تغییر رنگ دهد.

به عبارتی دیگر ثبات مواد پلیمری تشکیل دهنده درب ، بسیار حائز اهمیت است. پلی اتیلن ترفتالات با حروف اختصاری PET ، پایداری خوبی در برابر اغلب مواد اسیدی یا قلیایی دارند.

مطلب پیشنهادی
درب بطری های پلاستیکی چگونه ساخته می شوند؟

ذخیره سازی مطمئن 

از نگه داری داروهای حساس و گران قیمت باید مطمئن شد. درب ایمن یعنی درب بر اثر ضربات مقاوم باشد و تحمل زیادی داشته باشد. درب بطری‌های نسخه‌ای مدرن معمولاً دارای یک یا دو بخش برجسته بالای یک پایه آجدار هستند. در حالی که بخش‌های برجسته کلاهک می‌تواند برداشتن آن را سخت‌تر کند، اما جادوی این بخش نیز در آن نهفته است. هنگامی که درپوش را برداشتید، به سادگی آن را برعکس کنید و دوباره آن را پیچ کنید، به طوری که بخش های برجسته به سمت پایین بطری قرار گیرند.

هزینه مقرون به صرفه درب بطری دارو

اگر بطری و درب آن از قیمت بالایی برخوردار باشد ، هزینه های مشتری افزایش خواهد یافت. به همین منظور باید از بطری و متعلقاتی استفاده کرد که علاوه بر داشتن کیفیت زیاد ، قیمت چندانی نداشته باشد. معمولاً بطری های مورد استفاده در داروخانه به رنگ تیره و از جنس پت می باشند. علت رنگ تیره ، جلوگیری از ورود نور به درون بطری و ممانعت از آسیب رسیدن به محتویات آن است.

مطلب پیشنهادی
عرضه درب بطری پلاستیکی باکیفیت

 وزن کم

از دیگر خصوصیات بطری دارو ، سبک بودن آن است. از آنجایی که محتویات آن مایع است ، لذا وزن بطری می تواند نقش تاثیرگذاری در حمل و نقل آن داشته باشد. با کاهش وزن درب بطری و بدنه آن می توان سهم زیادی در کاهش وزن اصلی آن داشت.

فروش درب بطری

زیست تخریب پذیر

پلیمرهای مصنوعی اغلب قابل بازیافت هستند و این ویژگی بسیار خوبی برای استفاده مجدد از آن ها می باشد. ماده پلیمری به کار رفته در تولید درب بطری نیز از این خصوصیت برخوردار است. قابلیت استفاده چند باره ، برای حفظ سلامت محیط زیست کاملاً مفید می باشد.

تحکیم هندسی درب

برداشتن درب بطری های تجویزی برای بزرگسالان می تواند دردسرساز باشد. اما هدف اصلی از تحکیم هندسی درب بر روی بدنه بطری ، بسته بندی مقاوم در برابر کودکان است. متاسفانه تعداد کودکان و خردسالانی که بر اثر مصرف دارو دچار مسمومیت و در برخی موارد دچار مرگ و میر شده اند ، در سطح جهان کم نیست! در سال 1973 قانون بسته بندی پیشگیری از مسمومیت دارویی کودکان تصویب بین المللی شد و میزان مرگ و میر تا سال 2008 به اندازه 84 درصد کاهش یافت. بنابراین اگرچه ممکن است چند ثانیه بیشتر طول بکشد تا درب بطری داروی خود را باز کنید، اما صبر کردن ارزشش را دارد تا کودکی دچار آسیب نشود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *