English  فارسی  العربیه 
نمایشگاه ایران پلاست
حضور شرکت پرشین درب آسیا در دوره‌های مختلف نمایشگاه بین المللی ایران پلاست
28 شهریور 1401
صادرات درب بطری
صادرات درب بطری
28 شهریور 1401

تاکنون به بخش داخلی درب بطری های پلاستیکی توجه کرده اید؟ علائم و اعداد ریزی بر روی بخش داخلی درپوش هک شده اند که هریک معنا و مفهوم خاصی دارند. برای اطلاع از مفهوم هریک کافیست با علائم اختصاری درب بطری آشنا شوید!

شناخت علائم اختصاری درب بطری های پلاستیکی

PET (همچنین به اختصار PETE) مخفف پلی اتیلن ترفتالات، نام شیمیایی پلی استر است. PET یک پلاستیک شفاف، قوی و سبک وزن است که به طور گسترده برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها، به ویژه نوشابه ، آب میوه و آب معدنی استفاده می شود. تقریباً تمام بطری‌های پلاستیکی از این ماده پلیمری ساخته شده اند.

PET اولین بار در اواسط دهه 1940 در آمریکای شمالی توسط شیمیدانان DuPont که در جستجوی الیاف مصنوعی جدید بودند، سنتز شد. در اواخر دهه 1950، محققان راهی برای کشش یک ورقه اکسترود شده نازک از PET در دو جهت برای ایجاد فیلم PET پیدا کردند که اکنون به طور گسترده برای فیلم‌های ویدئویی، عکس و بسته‌بندی استفاده می‌شود. در اوایل دهه 1970، این فناوری برای قالب‌گیری ضربه‌ای PET در بطری‌ها توسعه یافت. ساخت بطری PET در سال 1973 به ثبت رسید.

آیا بطری های PET از تأییدیه ایمنی جهانی برخوردارند؟

PET به عنوان یک ماده ایمن برای تماس با غذاها و نوشیدنی ها توسط FDA و آژانس ایمنی بهداشتی جهانی تایید شده است. ایمنی PET برای کاربردهای غذایی، نوشیدنی، دارویی و پزشکی بارها و بارها از طریق مطالعات گسترده، تاییدیه های نظارتی، آزمایشات و پذیرش گسترده آن برای بیش از 30 سال نشان داده شده است.

به دلیل خواص منحصر به فرد PET، به سرعت در حال تبدیل شدن به مواد بسته بندی ترجیحی برای غذاها و نوشیدنی ها در جهان است. مانند شیشه، ماده ای بسیار قوی و بی اثر است که با غذاها واکنش نشان نمی دهد، در برابر حمله میکروارگانیسم ها مقاوم است و از نظر بیولوژیکی تجزیه نمی شود. اما برخلاف شیشه، PET بسیار سبک وزن، حمل و نقل آسان و کارآمد و نشکن است.

مطلب پیشنهادی
درب بطری PET چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

علامت اختصاری بطری (PETE-1)

 

علائم اختصاری درب بطری

یکی از علائم اختصاری درب بطری ، نماد فوق است که نشان می دهد که این ظروف قابل تجزیه نیستند و نباید در طبیعت رها شوند. اما از مزایای آن می توان به قابل بازیافت بودن آن ها اشاره کرد.

متخصصان معتقدند در این ظروف به هیچ عنوان غذا یا نوشیدنی خیلی داغ یا خیلی سرد نباید بریزید. پس از استفاده از این ظروف آن ها را در بازیافت قرار دهید و از استفاده کردن دوباره آن محصول جدا خودداری کنید.

علائم اختصاری بطری HDPE-2

کدهای روی بطری

این نماد نشان دهنده پلی اتیلن سنگین است که برای بسته بندی محصولاتی مانند: سفیدکننده، شامپو، شیشه پاک کن، انواع شوینده، ظرف لبنیات، روغن موتور و … استفاد می کنند و نسبت به PET استحکام و وزن بیشتری دارند.

این نوع ظروف قابل بازیافت شدن هستند و دوباره به چرخه اولیه برمی گردند. لازم به ذکر است پس از بازیافت، مواد خوراکی که به صورت مستقیم با ظرف در تماس باشند را در این ظروف نمی ریزند.

علائم اختصاری بطری PVC-3

 

موارد مصرفی PVC (پلی وینیل کلراید) نیز تقریباً مانند پلی اتیلن سنگین است اما در بسته بندی محصولاتی مانند شوینده ها، شامپو و لبنیات استفاده می شود. این ماده استحکام بیشتری دارد و از آن در تولید انواع روکش سیم، تجهیزات پزشکی، شلنگ آب و .. استفاده می شود.

این ماده کاملاً قابل بازیافت است. اما به شدت سمی است؛ توصیه اکید دانشمندان بر این است که به هیچ عنوان این مواد سوزانده نشده و غذای داغ در این ظروف ریخته نشود.

علائم اختصاری بطری LDPE-4

این نماد نشانه پلی اتیلن سبک است و در مواردی استفاده می شود که محصول قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد. به عنوان مثال می توان به کیسه های پلاستیکی خرید، کیسه نان، روکش مبل، کیسه جارو برقی و … اشاره کرد.

این ماده خطری ندارد و شما می توانید با رعایت موارد خاص آن را در فریزر نیز نگهداری کنید. همچنین پس از بازیافت در محصولاتی مانند سطل زباله و کفپوش استفاده می شود.

علائم اختصاری بطری PP-5

علائم اختصاری درب بطری

علامت PP برای بسته بندی مواد غذایی در بهترین ظروف استفاده می شود. اغلب ظرف های رب، سس، لبنیات، بطری مواد دارویی و … از این جنس هستند. این محصول قابل بازیافت است، اما خیلی کم به چرخه بازیافت راه پیدا می کند.

پرشین درب آسیا (PDA)

واحد تولیدی پرشین درب آسیا تولید کننده انواع درب بطری شامل : « درب 28 میلی متری » ، « درب 38 میلی متری » ، « درب شورت نک 1881 » ، « درب 30 میلی متری » ، … و « پریفرم » می باشد.
این واحد تولیدی تحقق اهداف خود را بر مبنای رضایت مشتریان عزیز خود در داخل و خارج از کشور نهاده است و به عنوان صادر کننده برتر در این حوزه مطرح گردیده است. فروش درب بطری با قیمت های مناسب صورت می پذیرد. درجه کیفی بالای متریال سازنده موجب گردیده تا محصولات نهایی از سطح کیفیت بالایی برخوردار باشند. این واحد تولیدی به لاین جدید با دستگاه های مدرن، مجهز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *