English  فارسی  العربیه 
درب بطری دارو
ویژگی های درب بطری دارو
3 مرداد 1401
درب بطری عمده
عرضه درب بطری به صورت عمده
3 مرداد 1401

قالب‌گیری سفارشی به این معنی است که شما دقیقاً محصول مورد نظر خود را از نظر – شکل، اندازه و رنگ – دریافت می‌کنید. در حال حاضر دو نوع قالب گیری در دسترس داریم:
قالب گیری بادی (دمشی) و قالب گیری تزریقی. قالب گیری بطری های پلاستیکی یکی از مهم ترین روش های تولید محصول از مواد پلیمری می باشد. در مطلب ذیل هر دو شیوه را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با روش های قالب گیری بطری پلاستیکی و سایر محصولات 

قالب گیری دمشی

این نوع قالب گیری یک فرآیند ساخت برای تشکیل قطعات پلاستیکی توخالی مانند بطری ها و ظروف است. در اغلب کارگاه ها و کارخانه های تولید بطری پلاستیکی از شیوه قالب گیری دمشی اکستروژن استفاده می نمایند. یک لوله داغ از مواد پلاستیکی – یک پاریسون – از یک اکسترودر انداخته می‌شود و در یک قالب خنک‌شده با آب قرار می‌گیرد.

هنگامی که قالب ها بسته می شوند، هوا از طریق قسمت بالایی یا گردن ظرف تزریق می شود – دقیقاً مثل اینکه فرد در حال منفجر کردن یک بالون است. هنگامی که مواد پلاستیکی داغ منفجر می شود و دیواره های قالب را لمس می کند، مواد “یخ می زند” . بنابراین ظرف شکل خاصی که مدنظر است را به خود می گیرد و سفت خواهد شد. روش قالب گیری بطری پلاستیکی به صورت دمشی کاربرد زیادی دارد و مواد اولیه آن بسیار متنوع است.

مطلب پیشنهادی
فرآیند قالب گیری درب بطری

مواد اولیه جهت قالب گیری بطری پلاستیکی به روش دمشی  

اکثر ترموپلاستیک ها را می توان برای قالب گیری بادی استفاده کرد، از جمله:

  • PVC – پلی وینیل کلراید
  • HDPE – پلی اتیلن با چگالی بالا
  • rHDPE – پلی اتیلن با چگالی بالا بازیافتی
  • LDPE – پلی اتیلن کم چگالی
  • PET – پلی اتیلن ترفتالات
  • HIPS – پلی استایرن با ضربه بالا
  • PP – پلاستیک پلی پروپیلن
  • rPP – پلاستیک پلی پروپیلن بازیافتی
  • و پلاستیک های زیستی – مواد زیست تخریب پذیر که از منابع تجدید پذیر به دست می آیند.
مطلب پیشنهادی
درب بطری های پلاستیکی چگونه ساخته می شوند؟

مزیت های روش قالب گیری قالب گیری بطری پلاستیکی به روش دمشی

یکی از مزایای کلیدی قالب گیری دمشی این است که می توان از آن برای ساخت اشکال پیچیده استفاده کرد – موضوعی که می تواند برای مواردی مانند برند و هویت محصول ارزش فوق العاده ای داشته باشد. از این فرآیند برای تولید محصولاتی با ظرفیت‌ 2 لیتر می توان بهره گرفت (بیشتر از 2 لیتر امکان پذیر نیست) و برای ساخت بطری‌های پلاستیکی، ظروف و اقلام غیرمعمول پلاستیکی ایده‌آل است.

قالب گیری تزریقی

قالب‌گیری تزریقی پلاستیک فرآیند ذوب گلوله‌های پلاستیکی (پلیمرهای ترموپلاستیک) است که پس از شکل‌پذیری کافی، با فشار به داخل حفره قالب تزریق می‌شوند، که برای تولید قطعات جامد مانند کلاهک‌ها و اسکوپ‌های اندازه‌گیری، پر و جامد می‌گردد. این فرآیند را می توان با اکثر مواد ترموپلاستیک قابل بازیافت، تا وزن شات تقریباً 350 گرم استفاده کرد. قالب گیری تزریقی قادر است حجم زیادی از قطعات باکیفیت را با سرعت بالا و با دقت تولید کند.

قالب گیری سفارشی بطری های پلاستیکی

همان طور که از نام این فرآیند مشخص است ، قالب گیری سفارشی پلاستیکی براساس ابعاد ، اندازه و طرح دلخواه کارفرما صورت می پذیرد. در بخش طراحی با تجسم و مدل سازی سه بعدی ابتدا تا انتهای طرح قابل مشاهده است. با این کار کارفرما مطمئن خواهد شد که محصول نهایی دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهد.

قالب گیری بطری پلاستیکی

 طراحی با نرم افزار پیش از قالب گیری بطری پلاستیکی

در حال حاضر استفاده از شیوه های سنتی منسوخ شده است و کار با نرم افزار جایگزین آن گردیده است. نرم افزارهای تخصصی به این حوزه ورود کرده اند و برای کار با آن ها باید اطلاعات لازم را کسب نمود. خلاقیت و نوآوری در بخش طراحی می تواند باعث سوددهی بالاتر بخش تولید گردد.

پرشین درب آسیا (PDA)

واحد صنعتی پرشین درب آسیا به عنوان صادر کننده برتر در زمینه عرضه انواع درب بطری های پلاستیکی باکیفیت در حجم بالا ، آماده پذیرش سفارشات شما عزیزان می باشد. تولید درب بطری پت توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و پیشرفته با ابعاد دقیق صورت می پذیرد. کنترل کیفی محصول پس از تولید در آزمایشگاه تخصصی مجموعه به وسیله ابزارهای سنجش به روز انجام گرفته و محصول باکیفیت تحویل مشتری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *