English  فارسی  العربیه 
خرید درب بطری پت
خرید درب بطری پت با بهترین قیمت
1 خرداد 1402
قیمت انواع درب بطری
قیمت عمده درب بطری
1 خرداد 1402

کاربرد نایلون شیرینگ در صنایع غذایی بسیار گسترده است و هر روز به لیست محصولاتی که برای بسته بندی آن ها باید از این نوع نایلون کشسانی استفاده شود، افزوده می گردد. در واقع می توان این نایلون را به عنوان یک عایق محکم در برابر رطوبت به هنگام بسته بندی محصولات معرفی نمود.

کاربرد نایلون شیرینگ در صنعت غذایی

این محصول در صنایع ذیل دارای کاربرد می باشد:

صنایع نوشیدنی

معمولاً از نایلون شیرینگ حرارتی برای وکیوم کردن محصولات نوشیدنی استفاده می شود. بطری های آب معدنی، نوشابه، دلستر، دوغ و … برای حمل و نقل آسان تر به یک بسته بندی مناسب نیاز دارند. نایلون شیرینگ می تواند از بطری های نوشیدنی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار ممانعت به عمل آورد. همچنین بدون هیچگونه نگرانی از آسیب های احتمالی می توان از بطری های نوشیدنی در انبار محافظت نمود.

کاربرد نایلون شیرینگ در صنایع غذایی

صنایع کنسروسازی

از دیگر محصولات غذایی که برای عرضه به بازار به بسته بندی نیاز دارند، انواع کنسروها می باشند. پکیج های کنسرو تن ماهی، لوبیا و … همچون بطری های نوشیدنی از وزن زیادی برخوردارند. در نتیجه برای بسته بندی آن ها باید از نایلون های شیرینگ دو لایه باکیفیت استفاده نمود تا در حین حمل و نقل مشکلی برای محصولات غذایی پیش نیاید.

کاربرد نایلون شیرینگ

صنایع تولید کیک، بیسکویت و شکلات

این نوع از تنقلات معمولاً در کارتن های مقوایی قرار داده می شوند. در برخی از موارد برای وکیوم کردن کارتن از نایلون شیرینگ حرارتی استفاده می نمایند.

مشخصات نایلون شیرینگ مورد استفاده در صنایع غذایی

۱- این نایلون به هیچ وجه در معرض مواد غذایی مختلف، تغییر شکل یا تغییر رنگ نمی دهد.

۲- عرض این محصول جهت بسته بندی، 10 الی 120 سانتی متر است. ضخامت این محصول از 30 الی 200 میکرون، متغیر می باشد.

۳- در برابر ضربه یا کشش توسط نیروی دست از هم گسسته نمی شود. حتماً برای برش آن باید از قیچی یا چاقو استفاده گردد.

۴- از میزان انعطاف پذیری مناسبی برخوردار است.

۵- جزء نایلون های سبک وزن است. به همین دلیل وزن یا فشار زیادی را به محصول وارد نخواهد کرد.

۶- از کالا در برابر انواع روغن ها نظیر گریس محافظت می نماید.

۷- بازه دمایی مناسب جهت استفاده از این نایلون، 160 تا 230 درجه سانتی گراد می باشد. به عبارت دیگر این نایلون وقتی در برابر حرارت قرار می گیرد، شکل اولیه خود را از دست می دهد و به شکل محصول فرم می گیرد.

وکیوم بطری های نوشیدنی

انواع نایلون شیرینگ از لحاظ میزان مقاومت

نایلون های شیرینگ معمولاً از نظر تعداد لایه تشکیل دهنده به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

۱- تک لایه
۲- دو لایه

نایلون های تک لایه، استحکام کمتری از خود نشان داده و نایلون های دو لایه هم طبیعتاً از استحکام و کیفیت بیشتری همراه خواهند بود. معمولاً برای بسته بندی و وکیوم کردن جعبه های شکلات یا بیسکویت از نوع تک لایه و برای وکیوم کردن آب معدنی یا نوشابه از نوع دو لایه استفاده می شود.

نایلون شیرینگ ساده شفاف یا چاپی؟ کدام یک بهتر است؟

مدل ساده شفاف متداول تر است اما در برخی موارد شاهد بسته بندی با نمونه چاپی نیز هستیم. معمولاً اگر مقوله تبلیغات برای صاحب محصول حائز اهمیت باشد، از نایلون شیرینگ چاپی استفاده می شود. بدین ترتیب لوگو، نام برند و مشخصات محصول همراه با رنگ های جذاب و نقوش پرجلوه بر روی آن چاپ می گردد. البته قیمت شیرینگ چاپی از نوع ساده آن بیشتر است، در نتیجه هزینه نهایی بسته بندی بالاتر خواهد رفت.

مطلب پیشنهادی
درب بطری های پلاستیکی چگونه ساخته می شوند؟

پرشین درب آسیا (PDA)

واحد صنعتی « پرشین درب آسیا » تولید کننده « نایلون شیرینگ » درجه یک و مقاوم برای بسته بندی انواع بطری نوشیدنی می باشد. این محصول با قیمت مناسبی عرضه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *