English  فارسی  العربیه 
درب لاینردار
درب لاینردار ؛ محافظ قدرتمند بطری‌های نوشیدنی گازدار
29 فروردین 1401
بازیافت درب بطری
آیا درب بطری های پلاستیکی قابل بازیافت هستند؟
29 فروردین 1401

بطری پت (PET) یکی از مهم ترین محصولات پلاستیکی جهان است که روزانه به تعداد بی شماری تولید می گردد. اصلی ترین کاربرد آن بطری های آب معدنی می باشد اما برای سایر نوشیدنی ها نظیر آبمیوه و نوشابه نیز قابل استفاده است. انواع بطری پت در حجم های مختلفی عرضه می گردد (20 سی سی تا 25 لیتر) و برای ساخت آن باید از دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بهره گرفت!

انواع بطری پت

چند کاربرد مهم محصولات پت عبارتست از :

  • آب معدنی و سایر نوشیدنی ها (آبمیوه ، نوشابه و …)
  • بطری های مایع ظرفشویی (در حجم های مختلف 900 سی سی ، نیم لیتری ، 1 و 4 لیتری)
  • اسپری و افشانه
  • دارویی
  • و …

ماده پلیمری PET چیست؟

متداول ترین ماده پلیمری ، « پلی اتیلن ترفتالات با نام اختصاری PET » است که در ساخت انواع محصولات پلاستیکی ، درب بطری ، اسباب بازی و .. کاربرد فراوانی دارد و از قیمت بالایی هم برخوردار نمی باشد. سرانه مصرف PET نسبت به ماده پلیمری دیگری به نام پلی پروپیلن PP که در ساخت لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی ، لوله سازی و … کاربرد دارد بیشتر است.

چرا از ماده پلیمری پت در ساخت انواع بطری پلاستیکی استفاده می شود؟

تبدیل قالب پلیمری که در صنعت « پریفرم » نام دارد طی یک فرآیند خاص به بطری پلاستیکی کار چندان سختی نیست. این ماده مزیت های فراوانی دارد که در ذیل به آن اشاره می نماییم.

مزیت های استفاده از انواع بطری پت

سبک است!

یکی از مهم ترین دلایلی که بطری های پت را جایگزین بطری های شیشه کرده اند ، وزن آن است. حمل و نقل و جابجایی بطری های پلاستیکی به مراتب ساده تر از نوع شیشه ای می باشد ، زیرا هم خطرات شکستگی وجود ندارد هم سبک تر هستند. (حتی در  مجموع با وزن مایع) با تعبیه دستگیره درب بطری می توان حمل و نقل آن را به مراتب آسان تر نمود.

تولید آن آسان است!

ساخت انواع بطری پت شامل مراحل دشواری نمی باشد ، از این رو در هزینه های تولید صرفه جویی شده در نتیجه هزینه محصول نهایی به مراتب کاهش می یابد. به همین دلیل میزان فروش آن بالاتر خواهد رفت!

کیفیت نوشیدنی حفظ می شود!

تغییرات محیطی بر روی ماده پلیمری پت تأثیری ندارد، در نتیجه کیفیت نوشیدنی در طول زمان نگهداری در انواع بطری پت حفظ خواهد شد. به دلیل عدم نشت گاز (نوشابه) به بیرون از بطری طعم آن به خوبی روز اول خواهد ماند!

مطلب پیشنهادی
درب لاینردار ؛ محافظ قدرتمند بطری‌های نوشیدنی گازدار

کاربری آسان دارد!

همان اندازه که قیمت یک محصول اهمیت دارد ، کاربری و کیفیت آن نیز حائز اهمیت است! درب بطری پت بدون ایراد و نشتی به خوبی با بطری چفت شده و باز کردن آن به هنگام استفاده آسان است. برخلاف درب های فلزی که پس از باز شدن نمی توان مجدداً آن ها را بر روی دهانه بطری قرار داد ، درب های پلاستیکی بارها و بارها قابلیت باز و بسته شدن دارند بدون آنکه مایع از درون آن به خارج نشت پیدا کند.

بازیافت می شود!

بازیافت این بطری ها در مقیاس بسیار بالا ، باعث می شود تا صنایع پتروشیمی در تهیه و تولید مواد اولیه صرفه جویی نمایند.

مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد!

سرما و گرما تأثیری بر روی انواع بطری پت نمی گذارد، در نتیجه محصول با کیفیت به دست مصرف کننده خواهد رسید.

سایر کاربردهای پت

جالب است بدانید استفاده از ماده پلیمری PET تنها به تولید انواع بطری پت منحصر نمی شود و با تنوع در قالب گیری می توان محصولات متنوع تری را نیز عرضه نمود. به طور مثال ظروف نگهداری عسل ، ادویه، ترشیجات ، زیتون و … نمونه هایی از متریال پلیمری می باشند. طعم و رایحه مواد غذایی در ظروف PET تغییر نخواهند کرد ، اما برای نگهداری مواد شیمیایی بهتر است از مواد پلیمری مقاوم تر نظیر پلی پروپیلن استفاده نمود. این ظروف دارای درب های متنوعی با عناوین پیچی ، پرسی ، پروانه ای ، چرخشی و .. می باشند.

رایج ترین اندازه دهانه بطری های آب معدنی چقدر است؟

جالب است بدانید علاوه بر بطری ها، محصولات جانبی نظیر درب بطری نیز از ماده پلیمری پت تولید می گردد. رایج ترین درب برای بطری های آب معدنی مرسوم ، درب 30 میلی متری می باشد.

مطلب پیشنهادی
عرضه درب بطری پلاستیکی باکیفیت

فروش انواع بطری پت

امروزه با ایده های جذاب و خلاقیت در تولید انواع بطری پت ، می توان فروش محصول برند خود را تا حد زیادی بالا برد!
به طور مثال بطری های کتابی پس از ورود به بازار توانستند جایگاه خوبی را از لحاظ فروش کسب نمایند. علت را می توان به جالب توجه بودن بطری از لحاظ بصری دانست. از آنجایی که تا مدت های زیادی چشم ها به دیدن بطری های استوانه ای عادت کرده بود ، استفاده از بطری های کتابی جذاب به نظر می رسیدند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت بطری های کتابی به کاربرد آن بازمی گردد. این نوع بطری های پت از حجم کمتری در مقایسه با بطری های استوانه ای برخوردار هستند به همین دلیل جای کمتری را در کیف اشغال خواهند کرد. باز هم شاهد خلاقیت در تولید انواع بطری پت هستیم و بطری های آب معدنی رنگی رقابت را برای سایر سازندگان دشوارتر می نمایند. مطمئناً در آینده بطری های متفاوت تری از قبل وارد بازار خواهند شد!

انواع بطری پت

پرشین درب آسیا – PDA

انواع درب بطری پت با ویژگی های زیر آماده عرضه می باشد:

« ابعاد دقیق، مقاومت در برابر ضربه، طراحی به روز، دوام بالا بدون ایراد نشتی »

محصولات این واحد تولیدی به دلیل درجه بالای کیفی مورد استقبال شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است. فروش درب بطری با قیمت های مناسبی صورت می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *