English  فارسی  العربیه 

آیا درب بطری های پلاستیکی قابل بازیافت هستند؟

انواع بطری پت
انواع بطری پت
2 خرداد 1401
تولید درب بطری
درب بطری های پلاستیکی چگونه ساخته می شوند؟
2 خرداد 1401

در سال های گذشته درب بطری های پلاستیکی یکی از متریال غیرقابل بازیافت بودند و بدون اینکه توسط عوامل محیطی تجزیه شوند ، در نهایت به اقیانوس ها، محیط زیست و حیات وحش ما آسیب می رساندند. در سال‌های اخیر، با افزایش دانش و تکنولوژی بشر باید گفت که اکنون درب بطری های پلاستیکی قابل بازیافت هستند! با تأسیس مراکز محلی جهت بازیافت درب بطری دیگر شاهد بروز خطرات زیست محیطی نخواهیم بود!

سوالی که ممکن است برای هریک از ما پیش آید اینست که با درب بطری های پلاستیکی چه کار کنم؟ هنگام بازیافت باید درب بطری پلاستیکی را روی بطری بگذارید. قبل از انداختن بطری در سطل، باید مطمئن شوید که بطری فاقد هرگونه مایعات است. در صورتی که در نزدیکی محل زندگی خود مرکز دریافت محصولات بازیافتی وجود ندارد ، می توانید تعداد زیادی از آن ها را جمع آوری کرده و به یک موسسه خیریه اهدا کنید تا به کمک این موسسه بطری های پلاستیکی جمع آوری شده به دست مراکز بازیافت در سایر شهرها یا مناطق رسد.

درب بطری های پلاستیکی از چه ماده ای ساخته شده اند؟

متریال سازنده درب بطری ، « پلی اتیلن ترفتالات » می باشد که با نام اختصاری « PET » شناخته می شود.

بازیافت درب بطری

پلی اتیلن ترفتالات (PET) رایج ترین و پرکاربرد ترین رزین پلیمری ترموپلاستیکی از خانواده پلی استر می باشد که از واحدهای تکراری مونومر اتیلن ترفتالات ساخته شده است. این ماده به دلیل ویژگی های بارز زیر مورد توجه فعالان صنایع تولید درب بطری پت قرار گرفت:

  • مقاومت در برابر حلال ها
  • وزن سبک
  • شفافیت
  • بی خطر بودن از نظر سمیت
  • نفوذناپذیری در برابر دی اکسید کربن
  • مقاوم در برابر ضربه
  • نفوذناپذیر در مقابل آب
  • دمای بالای Tg

عمده مصرف این ماده در تولید بطری های پلاستیکی انواع نوشیدنی استفاده می شود. تولید الیاف مصنوعی، تولید ظروف برای مواد غذایی، عایق های الکتریکی، ساخت فیلم های عکاسی، بسته بندی مواد غذایی، چاپ سه بعدی، نساجی و در ترکیب با فیبر شیشه ای برای تهیه رزین های مهندسی از دیگر کاربردهای PET می باشد.

درب بطری های پلاستیکی چگونه بازیافت می شوند؟

به طور کلی، فرآیند بازیافت در یک مرکز بازیابی مواد شروع می شود. طبق APR Caps On، فرآیند بازیافت برای جدا کردن بطری ها و درپوش ها انجام می شود. این مرکز از دستگاه فشار برای صاف کردن بطری ها استفاده می کند. بطری و درپوش طبق « فرآیند تمیز شدن » وارد آب می شوند.
به دلیل تفاوت وزن، درب بطری پلاستیکی شناور می شود و بطری پلاستیکی غرق می شود. این کار روند جداسازی را آسان تر می سازد.
پس از جداسازی، درب بطری های پلاستیکی خرد شده و متراکم می شوند. در نهایت، به قسمت دیگری فرستاده می شوند و فرآیندهای دیگری بر روی آن ها انجام می پذیرد.
مطلب پیشنهادی
عرضه درب بطری پلاستیکی باکیفیت

چرا فرآیند بازیافت درب بطری ضروریی است؟

با توجه به اینکه سالانه میلیاردها بطری پلاستیکی آب و سایر نوشیدنی ها در جهان تولید می شود و عوامل محیطی قادر به تجزیه زیستی این پلاستیک ها نیستند ، یادگیری نحوه بازیافت درب بطری های پلاستیکی گامی عالی برای کاهش ردپای انسان ها در زمین است!

پرشین درب آسیا (PDA)

واحد تولیدی پرشین درب آسیا تولیدکننده انواع درب بطری شامل : « درب 28 میلی متری » ، « درب 38 میلی متری » ، « درب شورت نک 1881 » ، « درب 30 میلی متری » ، … و « پریفرم » می باشد.
این واحد تولیدی تحقق اهداف خود را بر مبنای رضایت مشتریان عزیز خود در داخل و خارج از کشور نهاده است و به عنوان صادر کننده برتر در این حوزه مطرح گردیده است. فروش درب بطری با قیمت های مناسب صورت می پذیرد. درجه کیفی بالای متریال سازنده موجب گردیده تا محصولات نهایی از سطح کیفیت بالایی برخوردار باشند. این واحد تولیدی به لاین جدید با دستگاه های مدرن ، مجهز شده است.
تولید کننده درب بطری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *