English  فارسی  العربیه 
درب بطری دلستر
درب بطری دلستر
2 آبان 1401
دستگاه لیبل زن بطری
دستگاه لیبل زن بطری چیست؟
2 آبان 1401

واحد صنعتی پرشین درب آسیا ؛ « تولید کننده درب بطری » و « صادرکننده برتر » محصولات این حوزه می باشد. کیفیت ، دقت و سرعت سه عامل موفقیت این شرکت در میان رقبای خود است. تنوع محصولات و قیمت مناسب از دیگر عوامل تاثیرگذار برای تعامل و همکاری شرکت های معتبر خارجی و داخلی می باشد.

تولید کننده درب بطری پت

اصلی ترین ماده اولیه در تولید درب بطری پلاستیکی ، پلیمر « پلی اتیلن ترفتالات » می باشد که با مخفف آن یعنی « PET » یا « PETE » شناخته می شود. فرمول شیمیایی این پلیمر، (C10H8O4)n می باشد. فیلم‌های PET بیشتر به‌صورت دو محوره و پایدار شده حرارتی استفاده می‌شوند.

 

ویژگی های ماده پلیمری به کار رفته در ساخت انواع درب بطری

ماده PET ، پلی استری با چگالی نسبتاً بالا است و به عنوان یک ترموپلاستیک آمورف یا نیمه کریستالی در دسترس است. از جمله ویژگی های برجسته فیلم PET به عنوان یک ماده اولیه مهم در ساخت محصولات بسته بندی مواد غذایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • استحکام کششی بالا
  • مقاومت شیمیایی عالی
  • شفافیت بالا در برابر نور مرئی
  • وزن سبک
  • قابلیت کشسانی ایده آل
  • پایدار در طیف وسیعی از دماها (60- تا 220 درجه سانتی گراد)

تولید کننده درب بطری

مواد پلاستیکی PET به دلیل استحکام خزشی خوب، جذب رطوبت کم و پایداری ابعادی فوق‌العاده، برای کاربردهایی که قطعات پیچیده و بالاترین الزامات مربوط به دقت ابعاد و کیفیت سطح مورد نیاز است، بسیار مناسب می باشد. خواص حرارتی PET از ثبات دمایی خوب و همچنین ثبات ابعادی پشتیبانی می کند.

مطلب پیشنهادی
عرضه درب بطری به صورت عمده

نحوه تولید فرآورده پلی اتیلن ترفتالات (پت)

PET از پلیمریزاسیون اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک تولید می شود. اتیلن گلیکول یک مایع بی رنگ است که از اتیلن به دست می آید و ترفتالیک اسید یک جامد کریستالی است که از زایلن تولید می گردد.
مادامی که اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک تحت تأثیر کاتالیزورهای شیمیایی با هم گرم می شوند، PET را به شکل یک توده مذاب و چسبناک تولید می کنند که می تواند مستقیماً به الیاف چرخیده یا برای پردازش بعدی به عنوان یک پلاستیک جامد شود.
از نظر شیمیایی، اتیلن گلیکول یک دیول است، یک الکل با ساختار مولکولی که شامل دو گروه هیدروکسیل (OH) می باشد و ترفتالیک اسید یک اسید آروماتیک دی کربوکسیلیک است، یک اسید با ساختار مولکولی که حاوی یک کربن بزرگ شش وجهی می باشد.

تحت تأثیر گرما و کاتالیزورها، گروه‌های هیدروکسیل و کربوکسیل واکنش نشان می‌دهند تا گروه‌های استر (CO-O) را تشکیل دهند که به عنوان پیوندهای شیمیایی عمل می‌کنند که چندین واحد PET را به پلیمرهای با زنجیره بلند متصل می‌کنند. آب نیز به عنوان محصول جانبی تولید می شود. واکنش کلی را می توان به صورت زیر نشان داد:

دلایل استفاده تولید کننده درب بطری از ماده اولیه PET 

محصولاتی که از ماده پلیمری PET تولید می شوند دارای خصوصیات ذیل می باشند:

  • استحکام بالا
  • سفتی و سختی زیاد
  • جذب رطوبت بسیار کم
  • مقاومت در برابر خزش خوب
  • اصطکاک لغزشی کم و سایش لغزشی
  • مقاوم در برابر هیدرولیز (تا +70 درجه سانتیگراد) (برای تماس با محیط های حاوی الکل بیش از 50 درصد مناسب نیست)
  • مقاومت شیمیایی خوب در برابر اسیدها
  • قابلیت چسبندگی و جوشکاری خوب

با توجه به دلایل فوق، PET یک متریال اولیه مطمئن برای ساخت انواع درب بطری ساده و دستگیره دار می باشد.

تولید کننده درب بطری

چرا پلاستیک PET اینقدر قوی است؟

PET از ترکیب اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک در دمای بالا و فشار خلاء کم برای تشکیل یک زنجیره پلیمری ساخته می شود. پلیمر پلی استر حاصل بسیار پایدار، سخت و اساساً بی اثر است. PET در برابر واکنش شیمیایی یا بیولوژیکی با سایر مواد بسیار مقاوم می باشد.
PET در حالت طبیعی خود بسیار انعطاف پذیر، بی رنگ و نیمه کریستالی است. بسته به نحوه پردازش آن، PET می تواند سخت تا نیمه سخت باشد. بیش از نیمی از الیاف مصنوعی جهان از PET ساخته شده اند و تقریباً تمام بطری های نوشابه و آب فروخته شده در اغلب کشورها حاوی پلی اتیلن ترفتالات می باشند.

مطلب پیشنهادی
صادرات درب بطری

تولید کننده برتر درب بطری پلاستیکی

شرکت پرشین درب آسیا با راه اندازی سایت جدید و ماشین آلات روز دنیا با تکنولوژی جدید Compression Molding دارای استاندارد CE اروپا موفق به تولید انواع درب بطری گردیده است. این مجموعه مفتخر به تولید روزانه بیش از ده میلیون درب بطری و عرضه آن به کشورهای مختلف می باشد. خُرسندیم که با ارائه محصولات باکیفیت، در جهت پیشرفت صنعت پلاستیک کشور گام بزرگی برداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *