English  فارسی  العربیه 
پخش عمده درب بطری
پخش عمده درب بطری به سراسر کشور
30 مرداد 1402
لیست قیمت انواع درب بطری پت
لیست قیمت انواع درب بطری پت
30 مرداد 1402

درب بطری پت برای بستن یا آب بندی دهانه بالای بطری استفاده می شود. آن ها طوری طراحی شده اند که از نشتی مایع نوشیدنی به خارج از ظرف جلوگیری می نمایند و سبب حفظ کیفیت محصول می گردند. برخی از درب‌های بطری برای توزیع محصولات مایع با ویسکوزیته مختلف نظیر چاشنی‌ها، روغن‌ها، سس‌ها و غیره طراحی می شوند. آن ها در صنایع غذایی و آشامیدنی، FMCG (کالاهای تند مصرف)، داروسازی و صنایع شیمیایی کاربرد زیادی دارند. درب و دستگیره بطری پت را می توان پرفروش ترین محصولات پلاستیکی در سراسر جهان معرفی کرد.

انواع درب و دستگیره بطری پت

درب بطری های پلاستیکی براساس نوع طراحی آن ها طبقه بندی می شوند. به عبارت دیگر درپوش ها برای کار با انواع مختلف مایعات با ویسکوزیته های مختلف طراحی شده اند. مثلاً یک درپوش ساده، مصرف کننده را قادر می سازد تا مستقیماً مایع را از بطری بیرون بریزد یا یک درپوش مجهز به دریچه آزادسازی سیلیکونی حجم خاصی از محصول را آزاد می‌کند. درب بطری های پلاستیکی عموماً روی بطری های پلاستیکی و درب های فلزی روی بطری های شیشه ای قابل استفاده هستند. همچنین ممکن است روی درپوش ها اطلاعات برند چاپ گردد.

ویژگی‌های درب بطری استاندارد چیست؟

کلاهک های پلاستیکی معمولاً از پلی اتیلن ترفتالات، پلی پروپیلن، پلی اتیلن کم چگالی، پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی وینیل کلراید و پلی کربنات ساخته می شوند. موارد ذیل را می توان جزء ویژگی های ایده آل درب بطری پلاستیکی دانست:

1) خواص مکانیکی مانند استحکام و چقرمگی، کشش / انعطاف پذیری برای مقاومت و دوام در برابر نیروهای فشاری / ضربه

2) خواص عایق مانند آب بندی محکم و بدون نشتی، مقاومت در برابر رطوبت، بخار آب، گاز، نور، بو و گرما

3) ویژگی های ایمنی مانند غیر سمی بودن، مقاومت در برابر خوردگی، ضد حشرات / آفات و خاصیت ضد میکروبی

4) ویژگی‌های پردازش مانند استانداردسازی محصولات برای چاپ و یا آماده سازی آن در عملیات خودکار

5) دلایل دیگر مانند در دسترس بودن آسان، هزینه کم و سهولت در حمل و نقل مواد خام

سایت فروش درب بطری

ساخت دستگیره درب بطری

انواع دستگیره تولید شده در این واحد صنعتی با دهانه 28 و 45 میلی متر ساخته شده اند. این محصولات بسیار سبک هستند، در عین حال کاملاً مقاوم می باشند. دستگیره ها قابلیت این را دارند تا در حین حمل بطری پت 1/5 لیتری حالت کشسانی پیدا کنند اما از جای خود جدا نشوند. اگر از مواد اولیه پتروشیمی بدون کیفیت استفاده شود، میزان انعطاف پذیری تا حد زیادی کاهش می یابد. (به اصطلاح ماده پلاستیکی خشک است) در نتیجه احتمال شکسته شدن و جدا شدن دستگیره از دهانه بطری وجود خواهد داشت.

سایر ویژگی هایی که این محصول از آن برخوردار است عبارتست از :

  • کاملاً شکل پذیر هستند. اندازه درب با دهانه بطری تطابق دارد و کاملاً بر روی آن جفت می شود.
  • براساس سفارش مشتری در رنگ های مختلفی تولید می شوند.

تولید دستگیره درب بطری

ساخت محصولات جانبی بطری های پلاستیکی 

برخی از مهم ترین محصولات جانبی مورد استفاده برای بطری های پت عبارتند از:

1- آستر فوم حساس به فشار، دارای یک سمت چسبنده است که پس از اعمال فشار به ظرف می چسبد. هنگامی که درپوش برداشته می شود، آستر حساس به فشار در بالای ظرف باقی می ماند.

2- لاینر القایی با لایه هایی از خمیر، موم، فویل و پوشش پلیمری ساخته شده است. آسترها با استفاده از دستگاه آب بندی القایی روی ظرف اعمال می شوند. هنگامی که آستر گرم می گردد، موم در ظرف ذوب می شود و یک مهر و موم غیر قابل نفوذ هوا ایجاد می کند.

3- پلی سیل یک پوشش مخروطی LDPE است که یک مهر و موم از نوع گوه ای را در بالای ظرف ایجاد می کند و از قابلیت مهر و موم ضد نشت برای محصولات مایع برخوردار است و عملاً نشت، تبخیر و آلودگی را از بین می برد. این پوشش یک مانع شیمیایی خوب را ارائه می دهد. آن ها برای استفاده با محصولات اسیدی و روغن های ضروری مناسب هستند.

سایر محصولات جانبی

4- تفلون PTFE (پلی تترافلوئورواتیلن تفلون) دارای یک هسته سیلیکونی/لاستیکی با روکش تفلون است که دارای خواص آب بندی و مقاومت شیمیایی خوبی می باشد.

5- از واشر درب بطری برای آب بندی هوا استفاده می شود. هنگام اعمال فشار به درپوش، باید اطمینان حاصل شود که واشر درپوش در حین عملیات آب بندی در جای خود قرار دارد. همچنین، مواد واشر مناسب، معمولاً لاستیکی یا پلاستیکی، باید با توجه به احتمال نشت هوا/آب در حین جابجایی انتخاب شوند. این مواد باید در حین انقباض یا انبساط درب بطری در شرایط گرما و ضربه انتخاب گردند. ماده واشر ممکن است با مواد جاذب اکسیژن ترکیب شده باشد، که اکسیژن نفوذ یافته را از قسمت گردن بطری جذب می کند و به تازگی محصول کمک می کند.

مطلب پیشنهادی
فرآیند قالب گیری درب بطری - بررسی دو روش تزریقی و کامپرشن

پرشین درب آسیا

شرکت پرشین درب آسیا با راه اندازی سایت جدید و ماشین آلات روز دنیا با تکنولوژی جدید Compression Molding دارای استاندارد CE اروپا موفق به تولید انواع درب و دستگیره بطری پت متناسب با آن گردیده است. این مجموعه مفتخر به تولید روزانه بیش از ده میلیون درب بطری و عرضه آن به کشورهای مختلف می باشد.

محصولات این واحد فروش:

 درب 28 میلی متری ،، درب 30 میلی متری آب معدنی،، درب شورت نک 1881 ،، درب تریگر 28 میلی متری (رقیق پاش) ،، درب لاینردار ،، درب فیلیپ تاپ دهانه 28 (غلیظ پاش) ،، درب شورتنک 29/25 (درب جدید بطری آب معدنی) ،، پریفرم و …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *