English  فارسی  العربیه 
ظروف پت
ظروف پت را بهتر بشناسید!
26 دی 1401
کاربرد درب بطری 28
کاربرد درب بطری 28
26 دی 1401

در صنعت تولید بطری های پلاستیکی (پت) با دو اصطلاح « آب بندی » و « گازبندی » مواجه خواهید شد که هریک مفهوم مجزایی را دارند. در این مطلب درباره گازبندی درب بطری اطلاعاتی را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

درب گازبند بطری چیست؟

فرآیند گازبندی برای درب بطری هایی مورد استفاده قرار می گیرد که محتویات درون آن ها از مایعات گازدار نظیر انواع نوشابه ها، ماءالشعیر، دلستر، دوغ و آب میوه های گازدار تشکیل شده باشد. باید گفت که فرآیند گازبندی درب بطری عکس فرآیند آب بندی در این صنعت است.

مطلب پیشنهادی
فرآیند آب بندی درب بطری

ویژگی‌های درب گازبند استاندارد چیست؟

این محصولات از ویژگی های ذیل برخوردارند:

1- عایق بسیار خوبی هستند.

2- مانع از خروج گاز نوشیدنی می شوند تا از کیفیت محصول نوشیدنی (طعم و مزه آن) کاسته نگردد.

3- استحکام بالایی دارند.

4- در برابر گرد و غبار نفوذ ناپذیرند.

5- عطر، طعم و مزه نوشیدنی تغییر نمی کند.

6- این نوع درب ها به صورت پیچی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد ساده ای دارند.

گازبندی درب بطری

تولید درب بطری « پرشین درب آسیا »

واحد صنعتی « پرشین درب آسیا » با تولید درب بطری گازبند با کیفیت، طراحی و ساخت دقیق، مانع از بین رفتن گاز نوشیدنی ها می شود. این محصول از متریال درجه یک تولید شده و بدون هیچگونه تغییر شکل در برخورد با مایعات، از دوام بالایی برخوردار است.

تفاوت درب گاز بند و آب بند در چیست؟

جالب است بدانید که درب بطری آب بند و درب بطری گازبند بسیار شبیه به هم هستند ولی از لحاظ خصوصیات فیزیکی و برخی جزئیات ریز در ساختار، کمی تفاوت دارند.

مهم ترین وجه تمایز میان این دو مدل درب بطری پلاستیکی، نوع متریال به کار رفته در زمان ساخت آن می باشد. هر دو از پلی اتیلن ساخته شده اند ولی درب بطری آب بند از پلی اتیلن با گرید (HD-52518) و درب بطری گازبند از پلی اتیلن با گرید (HI-500) تولید می گردد.

از دیگر تفاوت های میان این دو مدل، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- درب بطری گازبند از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار است.

2- نمونه آب بند، نرم تر از نمونه گازبند می باشد.

3- قیمت درب بطری آب بند پایین تر است.

مطلب پیشنهادی
عرضه درب بطری پلاستیکی باکیفیت

چرا درب گازبند مستحکم تر ساخته می شود؟

براساس قوانین فیزیک، مادامی که گاز در داخل یک مایع حل شود فشار زیادی را به محیط اطراف خود وارد خواهد ساخت. به همین دلیل درب بطری باید از مقاومت بالایی در برابر فشار گاز برخوردار باشد. با وجود قیمت بالاتر، استفاده از این مدل برای بسته بندی نوشیدنی های گازدار متداول و رایج است، زیرا کیفیت محصول نوشیدنی پس از تحویل به مشتری حائز اهمیت می باشد.

کدام یک پرفروش تر است؟

بسته به نوع کاربرد محصول نوشیدنی، هر دو می توانند به یک اندازه تولید و به فروش رسند. در حال حاضر تعداد کارخانجاتی که با برندهای مختلف در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، کم نیستند. هریک از کارخانه ها بنا به نوع مایع نوشیدنی که تولید و عرضه می نمایند، یکی از انواع درب گازبند یا آب بند را خواستارند.

شرکت پرشین درب آسیا

شرکت پرشین درب آسیا تولیدکننده انواع درب بطری پلاستیکی از جمله درب بطری آب بند و درب بطری گازبند با کیفیت بالا می باشد. سفارشات در تیراژ بالا تولید و به موقع به مشتریان گرامی تحویل می گردد.

پرشین درب آسیا (PDA) با راه اندازی سایت جدید و ماشین آلات روز دنیا با تکنولوژی جدید Compression Molding دارای استاندارد CE اروپا موفق به تولید انواع درب بطری گردیده است. این مجموعه مفتخر به تولید روزانه بیش از ده میلیون درب بطری و عرضه آن به کشورهای مختلف می باشد. پرشین درب آسیا با صادرات درب بطری به کشورهای اروپایی و خلیج فارس، سهم زیادی را در ارزآوری به کشور برعهده دارد. خُرسندیم که با ارائه محصولات باکیفیت، در جهت پیشرفت صنعت پلاستیک کشور گام بزرگی برداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *