English  فارسی  العربیه 
کاربرد درب بطری 28
کاربرد درب بطری 28
12 بهمن 1401
درب اسپری رقیق پاش
درب اسپری رقیق پاش
12 بهمن 1401

در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی با بهره مندی از دستگاه های پیشرفته، این محصولات را مطابق با استانداردهای جهانی از مواد اولیه پلیمری تولید و عرضه می نمایند. در این میان شرکت های تولید کننده درب بطری پت یکی از پرکاربردترین محصولات پلیمری را عرضه می دارند که برای پلمپ کردن بطری محصولات نوشیدنی کاربرد دارد. این محصولات در ابعاد و مدل های مختلفی عرضه می گردند و اغلب با سایز دهانه آن، طبقه بندی می گردند.

تولید کننده درب بطری پت

مهم ترین علت مرغوبیت محصول خروجی، به نوع مواد خام اولیه آن مربوط می شود. مواد خام مورد استفاده در تولید درب پلاستیکی بطری از نوع پلی اتیلن ترفتالات است که با به کارگیری روش های قالب گیری تحت فشار و یا دستگاه تزریق پلاستیک تولید می گردد. هریک از روش های تولید درب پلاستیکی بطری دارای مزایای خاصی هستند که ممکن است برای هریک از صنایع حائز اهمیت باشند.

 

شرکت پرشین درب آسیا (PDA) با استفاده از روش های نوین و به روز اروپایی اقدام به تولید انواع درب بطری پت می نماید.

این محصولات عبارتند از :

درب بطری عمده

خصوصیات انواع درب بطری پت

معمولاً در کارخانه تولید کننده درب بطری پت، ویژگی های درب را براساس نوع محتوای درون بطری مشخص می کنند. این ویژگی ها عبارتند از :

آب بندی و گازبندی

بارزترین ویژگی درب بطری پت، عدم نشتی مایع و گاز به خارج از بطری می باشد. بدین ترتیب باید فرآیند آب بندی و گازبندی بر روی آن صورت پذیرد. نمای بیرونی کلاهک درب معمولاً بافت دار است که راحت تر باز شود و لبه ای در پایین درب قرار دارد. در برخی از انواع درب پلاستیکی بطری، بالای درب نوعی نقش برجسته وجود دارد که معمولاً دستورالعمل نحوه باز کردن بطری (معمولاً در مورد بطری های دارویی) یا به شکل لوگوی شرکت ارائه می شود.

مطلب پیشنهادی
گازبندی درب بطری به چه معناست؟

توجه به حفظ محیط زیست

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که شرکت های تولید کننده درب بطری باید آن را درنظر بگیرند، توجه به حفظ سلامت محیط زیست می باشد. در واقع باید از مواد اولیه ای استفاده شود که خاصیت زیست پذیری داشته و قابل بازیافت باشد. در حال حاضر نمونه های موجود در بازار، قابلیت بازگردانی مجدد را داشته و به سادگی می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

توجه به میزان مقاومت

عموماً میزان مقاومت درب بطری براساس نوع کاربرد آن تعیین می گردد. به طور مثال محصولات دارویی و یا محصولات شوینده که متشکل از محتوای اسیدی یا بازی و … هستند باید از درب های مقاوم به همراه آب بندی کامل استفاده کنند. برای بطری های آب معدنی یک بار مصرف نیاز به استفاده از مواد اولیه با مقاومت بالا وجود ندارد، زیرا آب معدنی بعد از تولید به سرعت مصرف می شود و محتوای درون بطری از مواد شیمیایی خطرناک نیست.

تولید کننده درب بطری

توجه به عدم سمیت ماده پلیمری

از آنجایی که درب بطری مستقیماً با نوشیدنی در ارتباط است، در هنگام تولید آن باید به نوع ماده اولیه به کار رفته در آن توجه نمود. به همین دلیل سازگاری ماده پلیمری با نوشیدنی بسیار حائز اهمیت است. ماده پلیمری نباید برای بدن انسان سمی و یا خطرزا باشد و نباید باعث تغییر حالت یا تغییر مزه و بوی نوشیدنی گردد.

توجه به زیبایی ظاهری محصول

در سال های گذشته حتماً یک برآمدگی ناشی از محل تزریق بر روی درب بطری مشاهده می شد اما در حال حاضر به کمک روش های جدید تولید درب بطری پت ، دیگر این خصوصیت منفی بر روی آن مشاهده نشده و از زیبایی ظاهری آن نمی کاهد.

مطلب پیشنهادی
فرآیند قالب گیری درب بطری - بررسی دو روش تزریقی و کامپرشن

واحد صنعتی پرشین درب آسیا (PDA) – تولید کننده درب بطری پت

شرکت پرشین درب آسیا با استفاده از شیوه تولید به روز (تکنولوژی کامپرشن دارای سیستم CE اروپا)، هزینه های نهایی تولید را کاهش داده و محصولی با کیفیت و استاندارد را تولید و عرضه می دارد.

این واحد صنعتی ، صادرکننده معتبر در زمینه تولید انواع درب بطری پلاستیکی به کشورهای اروپایی و آسیایی است و با عرضه محصولات متنوع نام خود را در این حوزه مطرح ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *