English  فارسی  العربیه 

امتیاز و مزایای بطری‌های پلاستیکی نسبت به سایر بطری‌ها چیست؟

درب بطری نوشابه
تولید کننده درب بطری نوشابه با ویژگی مهم گازبندی
22 اسفند 1401
فروش درب بطری آبمیوه
فروش درب بطری آبمیوه
22 اسفند 1401

در دهه 1970 میلادی، ماده پلیمری تجاری مهمی به جهان معرفی شد که تأثیر شگفت آوری بر دنیای صنعتی آن زمان تا به امروز گذاشت. این ماده پلیمری هنوز هم جزء یکی از مهم ترین محصولات « بزرگ-مولکول » است که نقش زیادی در زندگی روزمره همه ما ایفا می نماید. این ماده که پلی اتیلن ترفتالات(PET) نام دارد، کاربردهای متنوعی داشته و به عنوان یک پلیمر ارزان قیمت در دسترس کشورهای صنعتی می باشد.
مهم ترین کالایی که با ماده اولیه پت تولید می گردد، « بطری نوشیدنی پلاستیکی » می باشد. این محصول را باید جزء پُرمصرف ترین محصولات پت نامید. مزایای بطری های پلاستیکی را می توان علت استفاده مداوم از این محصولات در صنعت نوشیدنی دانست.

مزایای بطری های پلاستیکی

پلاستیک های ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات، عموماً شفاف و یکدست هستند و نسبت به ماده نوشیدنی واکنشی نمی دهند و بدون تغییر باقی می مانند. همچنین هیچگونه تأثیر منفی بر روی مایع نوشیدنی نمی گذارند و بدون تغییر در طعم یا بوی ، آن ساختار خود را حفظ می نمایند. به همین دلیل بر بطری ها یا قوطی های فلزی ترجیح داده می شود.

از دیگر مزایای مهم بطری های پلاستیکی می توان به مقاومت در برابر ضربه ، بدون شکستگی اشاره نمود. این مزیت دلیل اولویت قرار دادن بطری پلاستیکی به بطری شیشه ای در ساخت محصولات نوشیدنی گازدار یا بدون گاز می باشد.

پت، یک پلیمر آزمایشگاهی است در نتیجه به راحتی در دسترس بوده و قیمت مناسبی نیز دارد.

مزایای بطری های پلاستیکی

خاصیت انعطاف پذیری بطری های پلاستیکی چه میزان اهمیت دارد؟

انعطاف پذیری یک ماده با وزن آن ارتباط مستقیم دارد. هرچه ماده منعطف تر باشد، از چگالی کمتری برخوردار است. همچنین میزان انعطاف پذیری آن تاثیری بر روی استحکام آن ندارد و این محصولات کاملاً محکم می باشند. به علاوه با هزینه کمتری نسبت به شیشه می‌تواند به صورت اشکال مختلفی شکل بگیرد و در نتیجه می‌توان طرح‌ها و ایده‌های متنوعی را روی آن اجرا کرد.

مطلب پیشنهادی
آشنایی با روش های قالب گیری بطری پلاستیکی

آیا استفاده از ظروف پلاستیکی برای تولید کننده نوشیدنی به صرفه است؟

همانطور که قبلاً بیان شد، ماده پلیمری پت قیمت بسیار مناسبی دارد. از جهت دیگر به دلیل ایمنی بالای محصول در حین حمل و نقل و جابجایی (خاصیت نشکن بودن آن نسبت به شیشه) هزینه اضافی بر دوش تولید کننده مایع نوشیدنی نمی گذارد. حتی اگر در شرایط بسیار نامناسب حمل شود، خُرد نشده و خطری ایجاد نمی‌کند. در نتیجه استفاده از آن کاملاً مقرون به صرفه می باشد.

آیا برای بسته بندی محصولات نوشیدنی با پت، باید انرژی زیادی صرف شود؟

خیر، برای بسته بندی محصولات با بطری PET در مقایسه با بسته بندی با دیگر بطری‌ها از جمله بطری‌های شیشه‌ای نیاز به صرف انرژی زیادی نیست. همین موضوع سبب صرفه جویی در منابع سوختی خصوصاً سوخت‌های فسیلی و آب می گردد. بنابراین می‌توان انرژی مازاد آن را ذخیره کرد یا تولید را به حداکثر میزان رساند. مصرف بهینه سوخت های فسیلی و آب یکی از مهم ترین موضوعاتی است که کارخانجات تولید کننده صنعتی ملزم به رعایت آن هستند.

جالب است بدانید در تولید این نوع از بطری‌ها به نسبت شیشه، به انرژی کمتری نیاز است و گازهای گلخانه‌ای کمتری نیز تولید می‌کنند. همچنین در مقایسه با قوطی های شیشه‌ای یا حتی آلومینیومی، ضایعات جامد کمتری بوجود می آید. با توجه به انعطاف‌پذیری بالاتر پلاستیک پت نسبت به شیشه، بسته بندی با آن پایداری تجاری بالاتری را ایجاد می‌کند و همچنین چاپ بر روی آن‌ها آسان‌تر است.

مطلب پیشنهادی
ظروف پت را بهتر بشناسید!

بطری های پلاستیکی پت در برابر کدام یک از مواد شیمیایی مقاوم هستند؟

مهم ترین مزایای بسته بندی کالاهای مصرفی با بطری های پلاستیکی عدم واکنش این ماده با تعداد زیادی از مواد شیمیایی می باشد. این مواد شمیایی عبارتند از :

  • الکل‌ها
  • روغن‌
  • گریس‌
  • هالوژن‌ها
  • هیدروکربن های آلیفاتیک
  • اسیدهای رقیق شده
  • قلیاهای رقیق
  • هیدروکربن‌های معطر

پرشین درب آسیا 

شرکت پرشین درب آسیا (PDA) با تولید پریفرم باکیفیت و درجه یک ، تقاضای بازار داخلی این صنعت را برآورده می سازد. پریفرم ها از طراحی نوین برخوردارند و براساس تکنولوژی های جدید و پیشرفته ساخته می شوند. در نتیجه یک گزینه ایده آل برای ساخت بطری های پلاستیکی به شمار می روند.

عرضه پریفرم درجه یک

تولید انواع درب بطری پت

شرکت پرشین درب آسیا (PDA) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پت در کشور می باشد که با ساخت انواع درب بطری به صورت عمده سهم زیادی در صادرات این محصول به کشورهای مختلف دارد. صادرات درب بطری به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی صورت می پذیرد.

فروش درب بطری در مدل های متنوع  

تولید کننده درب بطری

محصولات تولید شده در این واحد صنعتی، پس از انطباق با استانداردهای ایمنی، آزمایش و کنترل می‌شوند. در نتیجه محصول خروجی از بالاترین درجه کیفی برخوردار می باشد. ساخت درب بطری پت توسط مجهزترین دستگاه های روز دنیا انجام می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *