English  فارسی  العربیه 
درب بطری شیر
تولید درب بطری شیر با سایز دهانه 38 میلی متر
29 آبان 1402
مزایای درب فیلیپ تاپ
مزایای درب فیلیپ تاپ
29 آبان 1402

درب بطری یکبار مصرف برای بستن یا آب بندی دهانه بالای بطری پلاستیکی استفاده می شود. آن‌ها به گونه ای طراحی شده اند که برای توزیع بدون نشتی انواع مایعات (نظیر آب معدنی، نوشابه، دوغ و …) و چاشنی‌ها، روغن‌ها و سس‌ها کارایی دارند. این محصولات علاوه بر صنایع غذایی و آشامیدنی، در صنایع شیمیایی و داروسازی نیز قابل استفاده هستند.

تولید و فروش انواع درب بطری یکبار مصرف

مواد برای ساخت درب بطری براساس استفاده و نوع بطری/ظرف انتخاب می گردند. درب بطری ها بیشتر از پلاستیک ساخته شده اند. آن ها همچنین ممکن است از فلز نیز ساخته شده باشند.

شرکت « پرشین درب آسیا PDA » تولید کننده و توزیع کننده انواع درب بطری پلاستیکی (یا درب بطری پت) با بهترین درجه کیفی از مواد اولیه باکیفیت می باشد. این محصولات تنوع زیادی دارند و بر مبنای نوع کاربرد خود در دسته های ذیل طبقه بندی می شوند:

1- درب بطری آب معدنی : درب 28 میلی متری ،، درب 30 میلی متر و درب شورت نک 29/25

2- درب بطری شیر ، آبمیوه، محصولات لبنی : درب 38 میلی متر

3- درب بطری دوغ ، روغن مایع : درب 45 میلی متر

4- درب بطری های شوینده نظیر مایع ظرفشویی (پمپ غلیظ پاش) : درب فیلیپ تاپ دهانه 28

5- درب محصولات شوینده نظیر شیشه پاک کن و (پمپ رقیق پاش ، اسپری تفنگی) : درب تریگر 28 میلی متر

6- درب بطری ضدعفونی کننده ها و : درب اسپری دهانه 28

7- پریفرم

8- انواع دستگیره درب بطری

درب بطری یکبار مصرف

مطلب پیشنهادی
کارخانه تولید درب بطری در شیراز

انواع درب بطری یکبار مصرف

همانطور که قبلاً بیان شد درب بطری های پلاستیکی براساس نوع طراحی آن ها دسته بندی می شوند. این درپوش ها برای کار با انواع مختلف مایعات با ویسکوزیته های مختلف طراحی شده اند. به طور مثال یک درپوش پیچ ساده، مصرف کننده را قادر می سازد تا مستقیماً مایع را از بطری خارج نماید. اما درب فیلیپ تاپ، برای آزادسازی حجم خاصی از مایع غلیظ درون بطری از طریق سوراخ درپوش ساخته شده است.

مدل‌های مختلفی از درب بطری‌ها نظیر پیچی، دیسکی، چرخشی، کلاهک فشار/کشیدن، کلاهک نازل دار و … سفارشی سازی می شوند. درب های پلاستیکی تنها برای بطری های یکبار مصرف کاربرد ندارند، بلکه در برخی از موارد می توان آن را برای بطری های شیشه ای نیز طراحی نمود. این درب ها اغلب برای شیشه های مربا، ترشی و … قابل استفاده هستند.
نکته حائز اهمیت در هنگام تولید درپوش ها، قابلیت چاپ اطلاعات برند موردنظر می باشد. به علاوه در دسترس بودن آسان، هزینه کم و سهولت حمل و نقل مواد خام نیز همواره مورد توجه سازندگان قرار دارد.

فروش درب بطری آب معدنی

ویژگی های یک محصول استاندارد

این چند ویژگی می تواند سبب افزایش یا کاهش قیمت و کیفیت درب بطری ساخته شده گردد. این ویژگی ها عبارتند از:

1- خواص مکانیکی: چقرمگی (توانایی یک ماده در جذب انرژی)، دوام، استحکام، مقاومت در برابر نیروهای فشاری / ضربه

2- خواص انعطاف پذیری: شکل پذیری، قابلیت کشش در جهات نیروهای وارده بر آن‌ها

2-  خواص عایق بندی: مقاومت در برابر رطوبت، بخار آب، گاز، نور و گرما، آب بندی محکم و بدون نشتی

3- خواص ایمنی: عدم سمیت (بی‌اثر بودن در برابر ترکیبات مایع) ، مقاومت در برابر خوردگی، ضد حشرات / آفات و خاصیت ضد میکروبی

4- خواص پردازش: امکان تغییر شکل در عملیات های خودکار، چاپ و تبلیغات

درب بطری یکبار مصرف

متریال سازنده

کلاهک های پلاستیکی معمولاً از پلی اتیلن ترفتالات، پلی پروپیلن، پلی اتیلن کم چگالی، پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی وینیل کلراید و پلی کربنات ساخته می شوند. پلی اتیلن ترفتالات (PET) غیر سمی، سبک وزن، قوی و بادوام، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است. به عنوان درب بطری های پلاستیکی جهت بسته بندی نوشابه های گازدار، آب معدنی، محصولات لبنی، آب میوه، روغن خوراکی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اتیلن دو نوع است LDPE (پلی اتیلن با چگالی کم) و HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا). دارای خواص شیمیایی پایدار، مقاومت اسیدی خوب، مقاومت قلیایی خوب، خواص مانع بالا و عملکرد آب بندی خوب است. مقاومت حرارتی کمی دارد. برای بسته بندی های پلاستیکی شیمیایی، لوله های آزمایش پلاستیکی و بسته بندی محصولات بهداشتی قابل استفاده است.

پلی پروپیلن غیر سمی، سازگار با محیط زیست، قابل بازیافت و تجزیه پذیر است. دارای خواص بازدارندگی خوبی است و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. این ماده برای ساخت بطری های نوشیدنی مقاوم در برابر حرارت، بطری های بسته بندی روغن خوراکی و سایر ظروف پلاستیکی بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی
تولید کننده پریفرم در شیراز

پلی وینیل کلراید یک ماده ترموپلاستیک است که در اشکال سفت و انعطاف پذیر استفاده می شود. شفاف، سبک و بسیار بادوام است. این ماده برای ساخت ظروف نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی کاربرد دارد.

آستر درب بطری چه ویژگی هایی دارد؟

آسترها یا پوشش های اعمال شده برروی درپوش ها، براساس ماهیت محصول انتخاب می شوند و برای موارد ذیل کاربرد دارند:

  • مانع رطوبت
  • مقاوم شیمیایی
  • ایمنی یا جلوگیری از نشت

آستر فوم 3 لایه از فوم پلی اتیلن تراکم پذیر با لایه ای از فیلم پلی اتیلن ساخته شده است. آن ها دارای ویژگی های آب بندی عالی، مقاومت شیمیایی خوب، مقاومت در برابر طعم و بو خوب و سرعت انتقال بخار آب پایین هستند. آن ها یک مهر و موم فشرده را تشکیل می دهند و بیشتر برای جلوگیری از نشت استفاده می شوند و برای بسته بندی مواد غذایی غیر اسیدی ایده آل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *